ÉLSPORT, EDZÉS, ERŐEDZÉS

A Power Plate® megalkotója, legfőbb fejlesztője, a holland olimpikonok edzője –

Guus Van der Meer volt az első, aki az egész test vibrációs edzését az élsport és az elit atléták szolgálatába állította.

Mára edzésmódszerét szerte a világon több száz fitness klub és több százezer elégedett felhasználó alkalmazza.

Élsport - Power Plate, F1 Williams edzés

Power Plate, F1 Williams

A Power Plate vibrációs edzőgépeket ill. a Power Plate által kifejlesztett és levédett gyorsulási tréning-et, az ún. Acceleration Training-et nem csupán a különböző fitness-, szépészeti- vagy egészségügyi célok elérésére használják világszerte – és szerencsére már itthon is – , hanem a különböző sportági teljesítmények növelésére is.

Kiknek elérhető? 

Különböző sportágak képviselői folyamatosan keresik azokat az edzéseszközöket, módszereket, amellyel a legjobbak lehetnek.

 

Emiatt az élsport is hamar felfedezte a vibrációs tréningben rejlő lehetőségeket.

A vibrációs gépek illetve a gyorsulási tréning korábban csak egy szűk réteg, ha úgy tetszik, a nyugati országok elit sportolói számára volt elérhető. A Power Plate-nek köszönhetően azonban már sokkal szélesebb tömegek számára – az élsportban és a hobbisportban is – elérhetővé vált.

Kik használják? 

Bárdfalvi Márki Power Plate edzés

Bárdfalvi Márki Power Plate edzés

Olyan neves sportolók használják ezt a fajta edzésformát, mint: Rafael Nadal, Serena Williams teniszezők, Carles Puyol az FC Barcelona csapatkapitánya,  Lyam Tancock brit úszófenomén, vagy a váci stúdióban éppen Bárdfalvi Márki váci kajakos, Kakuk Csenge teniszező – Diósjenő és nem utolsósorban a Váci KSE kézilabdacsapat.

Különböző elit klubcsapatok eszköztárában is megtalálhatóak a gépek – reméljük a váci élcsapatok is élnek a lehetőséggel…

További sportolók, sportcsapatok, hírességek

Felhasználási területek: 

Egy-egy sportág profilja más és más, azaz az egyes sportágak élsportszintű műveléséhez különböző képességek magasszintű megléte szükséges. A Power Plate géppel egyaránt fejleszthetők a különböző kondicionális (erő, állóképesség, gyorsaság, izületi mozgékonyság és hajlékonyság) és koordinációs képességek mint pl: az egyensúly, vagy kinesztetikus érzékelés is.

Váci KSE és Power Plate Vác

Váci KSE és Power Plate Vác

A kondicionális képességek hátterében biológiai tényezők húzódnak meg, amelyek közül a legismertebb a megfelelő idegimpulzus hatására létrejött izomtevékenység.

E képességekre a következő tényezők vannak döntő hatással:

  • kontraktilitás (izomrosttípus, izomrostok száma, keresztmetszete);
  • anyagcsere (izom-összehúzódás, és az ahhoz szükséges energiaellátottság módjai);
  • idegimpulzus (az összehúzódást-ellazulást kiváltó folyamatok).

A felsorolt biológiai folyamatok más-más hangsúlyt kapnak az egyes kondicionális képességekben. Így válik lehetővé jól elkülöníthető fejlesztésük.

  • Az erő nagysága a kontraktilitási tényezőktől,
  • az állóképesség az anyagcsere-folyamatoktól,
  • a gyorsaság az ideg-izom impulzusoktól függ.

Egy belga tanulmány szerint 12 heti Power Plate-edzés a comb feszítő izmainak izometrikus erejét 16,6%-kal, a lovaglóizom diamikus erejét 9%-kal növelte meg, miközben az elrugaszkodás 7,6%-kal lett jobb.

A hagyományos erőedzést és kardioedzést végző csoport esetében az izometrikus erő 14,4%-kal, a dinamikus erő 9%-kal javult, miközben az elrugaszkodás számottevő mértékben nem változott.

Power Plate és a robbanékonyság

Power Plate és a robbanékonyság

Ez egyértelműen bizonyítja a Power Plate előnyét olyan sportokban, ahol a robbanékonyság, az elrugaszkodás kulcsfontosságú. (Erről bizonyára sokat tudna mesélni kosárlabdázó barátunk, aki csapata legjobbja lett, miután pár hónapot edzett heti három alkalommal Power Plate-en.)

Power Plate edzés hatásmechanizmus

Power Plate edzés hatásmechanizmus

A vibrációs tréning által kiváltott reflexes és természetes izomösszehúzódás aktivizálja az iromrostok több mint 95%-át. Ebből kifolyólag a Power Plate-gépre adaptált mozgásformák és edzésmódszerek alkalmazásával fejleszthetők az erő képességének különböző megjelenési formái.

A Power Plate hatalmas előnye más edzésmódszerekkel szemben, hogy sportág-specifikusan, az ott szükséges mozdulatot, mozdulatsort tökélyre fejleszti. A mozdulat precizitása, az erő nyomatéka, a kifejtett erő nagysága és iránya ugrásszerűen megnöveli az adott sportágban a sportoló teljesítményét és hatékonyságát.

Nem véletlen, hogy élvonalbeli golfozók, teniszezők, úszók, kosárlabdázók, kézilabdázók, futball-klubok, evezősök, síelők a csúcsforma megtartásához a Power Plate-et integrálták edzésprogramjukba.

Power Plate edzésnél nincsen kívülről ható elektromos izomstimuláció – mely koordinálatlan izomösszehúzódásokat okozhatna és leronthatná a teljesítményt.

Arjen Robben, a Bayern játékosa is Power Plate-tel növeli robbanékonyságát és gyorsaságát.

Arjen Robben, a Bayern játékosa is Power Plate-tel növeli robbanékonyságát és gyorsaságát.

Itt a kiváltó inger a harmonikus, 3 dimenziós mechanikus vibráció, mely instabil helyzetet generál a test számára. Az instabilitásra az idegrendszer és az izomrendszer milliárdnyi korrekciós impulzussal válaszol, miközben az ideg-izom impulzus fiziológiás pályán terjed tova – kiváltva a kívánt teljesítménynövelő hatást.

.

.

.

.

A Power Plate-et használó sportolók különsen nagy változásokról számolnak be a robbanékony gyorserő, az egyensúly-képesség és az izomérzékelés területén.

Power Plate edzés és az élcsapatok

Power Plate edzés és az élcsapatok

Az egyensúly-képesség szinte minden sportág alapjának tekinthető. A vibrációs platformon végzett gyakorlatok aktivizálják a belső fülben található receptorokat, ezáltal állandó munkára kényszerítik a különböző egyensúlyi helyzetekben résztvevő izmokat.

A Power Plate-tel szinte egyedülálló módón dolgoztathatók meg a testtartásban résztvevő izmok, az úgynevezett antigravitációs izmok.

A törzskörüli, angol terminológiával élve „core”-izmok fejlesztése a Power Plate edzés magját képezi.

A megfelelő törzsizomzat elengedhetetlen a magas teljesítményhez ill. a sérülések elkerülése végett is.

A különböző deréktáji fájdalmak is sok esetben az elhanyagolt mélyhátizmokra és az aránytalanul erős végtagokra vezethetők vissza.

A tartalom nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

A tartalom nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás