AKCELERÁCIÓS TRÉNING

Igaz, hogy csak egyre nagyobb súlyok emelgetésével erősödhetem meg?

Edzés nehéz súlyokkal

Edzés nehéz súlyokkal

Sokan valóban meg vannak róla győződve, hogy csak egyre nehezebb súlyok emelgetésével lesznek egyre erősebbek.

Valójában, amikor súlyt emelünk, azt hitetjük el a testünkkel, hogy fokozott gravitációs erőtérben dolgozunk. ( Ugyanazt a súlyt nagyobb gravitációs térben felemelni sokkal nehezebb…)

Sokunk számára ez bizony nagyon kemény, fárasztó munka.

Van azonban az erő növelésének sokkal kellemesebb módja is!

A dolog lényegét megértendő, üljünk vissza egy picit az iskolapadba. A tananyag: Newton II. törvénye – a dinamika alaptörvénye.

A dinamika alapegyenlete így néz ki: F=m.a

F=”force”, azaz erő,

m=”mass”, azaz tömeg

a=”acceleration”, azaz gyorsulás, gravitáció(G)

Magyarán: ERŐ = TÖMEG x GYORSULÁS (G)

Ebből következik: erőt kétféleképpen tudunk növelni:

  1. vagy a tömeget növeljük – mondjuk nagyobb súlyt emelnünk – ez a fárasztóbb út
  2. vagy a gyorsulást (G) növeljük – erre való a Power Plate – ez a kellemesebb, mert nem kell nehéz súlyokat emelgetnünk.

Elkerülhetjük ezáltal az óriási erőkifejtéshez társuló stresszfaktort, a sérülésveszélyt. Ugyanazon hatás elérése sokkal könnyebb, élvezetesebb.

törzs edzés

Edzés nehéz súlyok nélkül – Power Plate

Edzés nehéz súlyok nélkül – Power Plate

Nos, ez az elv a Gyorsulási Tréning™ vagy Akcelerációs Tréning™ (Acceleration Training™) alapja, a Power Plate® működési elve.

Bezzeg, tudták ezt az oroszok az 1960-as években, az űrkorszak éveiben!

Vladimir Nazarov, orosz tudós alkalmazta legelőször a módszert azzal a céllal, hogy elejét vegye az űrhajósok izom- és csonttömeg-vesztésének. Az eredmény: teljes siker. Az oroszok egy dologban legyőzték az amerikaiakat: orosz űrhajósok 420 napig voltak fenn az űrben, míg amerikai csak 120 napig. Az amerikaiaknak elsorvadtak az izmaik és ritkult a csontjuk a súlytalanság állapotában – ahol a G= nulla! – az oroszok meg jobban bírták. Hogy miért, most már tudjuk! Mert ők már akkor megfejtették a gyorsulási tréning titkát – azaz, növelték a G-t.

A szovjet titoknak hamarosan híre ment Európában és az élsportolók és olimpikonok felkészítésében komoly szerep jutott a vibrációs tréningnek.

A lényeg: az erőt nem a súlyok emelgetésével növeljük, hanem a gyorsulás (akceleráció) növelésével. Innen tehát a kifejezés: Gyorsulási Tréning, Akcelerációs Tréning.

Ha szeretnéd megtapasztalni, milyen az könnyedén, élvezetesen formában lenni, szánj rá 30 percet – használd ki ingyenes próbaedzésünket.

Bejelentkezés

  • Megosztás: