SPINNING

Spinning – Kiváló kardió edzés

A spinning edzőteremben végzett, magas intenzitású edzésforma. Az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességeket és az állóképességet is. A spinning-gel, akár 700-800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt, amelynek jelentős része szénhidrát.

Kortól és nemtől függetlenül bárki űzheti.

Íme néhány előny, melyeket a rendszeres spinning edzések révén biztos tapasztalni fogunk:

  • nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejlődik tüdőnk hatékonysága is
  • jelentősen javul a keringési rendszer, megerősíti a szívet, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége, erősödik az érfal
  • mozgás közben is óvjuk térdünk ízületeit, valamint a szalagokat, és ezzel egy időben erősítjük is azokat
  • a teremben végezhető mozgásformák közül az egyik leghatékonyabb zsírégető sport
  • a nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemző, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben
  • egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethető a bennünk felgyűlt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhető
  • megtanít küzdeni, erősíti akaratunkat

Spinning – Mit érdemes  betartani?

Power Plate és a Spinning

Power Plate és a Spinning

Érdemes néhány alapszabályt betartani, amivel elkerülhetőek az edzés alatt fellépő kellemetlen érzések vagy az esetleges sérülések.

Alapfelszerelésként minimum 7 dl folyadék, leginkább tiszta víz javasolt, mivel hatalmas intenzitású sportról van szó, és a fokozott izzadás következtében nagy a folyadékvesztés, amit feltétlenül pótolni kell tekerés közben.

Az edzés közben folyamatosan csepegő izzadtság nagyon kellemetlen tud lenni, ezért érdemes törölközőt használni. Ezenkívül a  tenyér is erőteljesen izzadni fog és a kormányon való csúszkálás elkerülése érdekében is célszerű törölközőt tartani magunknál.

A kerékpározás alatt a testsúly nagyrészt a lábra nehezedik, ami leginkább a talpon összpontosul. Ezért, ha puha talpú a cipő, erőteljes fájdalom fog jelentkezni a lábboltozatban és előidézhet talpi íngyulladást is és a lábfej zsibbadását is. Emiatt mindenképpen keménytalpú cipőt használjunk, és ha szenvedélyünkké válik, érdemes kifejezetten kerékpáros cipő beszerzése.

Ezen kívül érdemes figyelni a karjainkra. Ha egy edzés után fáj a vállunk, a csuklónk, akkor túlzottan ránehézkedtünk a karjainkra és a kormányra. Mindenképpen hasznos már az első órán figyelni a karok és a váll tudatos lazítására is.

Sokat segít, ha a kerékpár helyesen, a testi sajátosságainknak megfelelően van beállítva. Mindenképpen kérjük az edző szakszerű segítségét ebben, így garantáltan nem a nyergen való csúszkálás vagy a kormány elérésének küzdelme foglalja le majd a figyelmünket, hanem magával ragadhat a tekerés élménye.

Spinning – A Power Plate ideális kiegészítője

Spinning a Power Plate Stúdióban

Spinning a Power Plate Stúdióban

Mint minden sportnál, itt is fontos a rendszeresség! Két-három hónap kitartó edzés után már nem fog gondot okozni a lépcsők megmászása, valamint a téli kabátok és a mindent eltakaró ruhadarabok ledobása.

Heti 3-4 alkalom szükséges az edzettségi szint növeléséhez. Mint minden sportnál, a spinning programnál is fontos, hogy betartsuk a fokozatosság elvét! Ne aggódjunk, ha elsőre nagyon elfáradunk, 5-6 alkalom után már nem az jelenti majd a kihívást, hogy végig tudjuk-e tekerni, hanem elkezdjük a saját határainkat feszegetni és tágítani.

(Forrás: WEBBeteg – Kálmánczhey Emőke)

 

A Power Plate-tel folytatott Akcelerációs Tréning™ diétával kombinálva 2x több viszcerális zsírszövetet éget, mint ugyanaz a diéta a kimerítő kardio- vagy súlyzós edzéssel kombinálva.

A legtutibb azonban: Power Plate + diéta + kardio-edzés (Spinning)

Stúdiónkban mindez együtt adott – éljetek a lehetőséggel!

Bejelentkezés

  • Megosztás: